عملیات بازسازی امامزاده زینب خاتون فراهان آغاز شد

به گزارش اخبار ورزشی، ایرنا/ براساس خبر و گزارش های منتشر شده، عملیات بازسازی امامزاده زینب خاتون فراهان آغاز شد.

عملیات بازسازی امامزاده زینب خاتون فراهان آغاز شد

سعید نیک نام اضافه نمود: عملیات بازسازی شامل بندکشی و تثبیت تزئینات، اندودهای الحاقی پودر سنگ و سیمان بر روی جداره و پاکسازی و بندکشی آجرهای نما، گچ کاری حجره ها و تخلیه و بندکشی مجدد، بازسازی، پاکسازی و بندکشی آجرهای جداره دیوارها است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان فراهان با تاکید بر اینکه این بنای تاریخی با شماره 2584 در تاریخ 27 بهمن ماه سال 87 در لیست آثار ملی ایران به ثبت رسیده، گفت: از نظر طرح اولیه بنا، این امامزاده دارای گنبدی دوپوشه و گسسته گنبد کم خیز داخلی و گنبد هرمی بیرونی است و مصالح ساختمانی آن خشت و ملات و گل است و جرزها از آجر هستند.

نیک نام اضافه نمود: بقعه این امامزاده در 2 دوره ساخته شده است که شامل دوره اول اوایل اسلامی و دوره صفویه و دوره دوم بعد از دوره صفویه تا قاجار است.

وی اعلام کرد: نمای خارجی بنای غربی امامزاده در قسمت شمالی و غربی دارای طاق نما با قوس های جناقی است و در قسمت جنوبی دارای ایوانی الحاقی است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان فراهان ادامه داد: مصالح کلی تشکیل دهنده نماهای شرقی و غربی عبارتند از خشت، آجر، کاشی، گچ، تیرچوبی، سنگ و ملات گل و این بقعه دارای تزئینات متنوعی همانند ضریح چوبی روی قبر امامزاده با گره بندی هشت و چهار ضلعی است.

منبع: همگردی
انتشار: 8 مهر 1402 بروزرسانی: 8 مهر 1402 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 2168

به "عملیات بازسازی امامزاده زینب خاتون فراهان آغاز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیات بازسازی امامزاده زینب خاتون فراهان آغاز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید