چشم ها هم صدا دارند، این صداها لو می دهند کجا را نگاه می کنید!

به گزارش اخبار ورزشی، ایسنا نوشت: اکنون دانشمندان می توانند با شناسایی نوع صدای گوش شما بفهمند که به کجا نگاه می کنید.

چشم ها هم صدا دارند، این صداها لو می دهند کجا را نگاه می کنید!

دانشمندان دانشگاه دوک در سال 2018 دریافتند که هر بار که چشمان ما حرکت می نمایند، گوش های ما صدای جیرجیر نامحسوسی فراوری می نمایند. اکنون پژوهشگران روشی را ابداع نموده اند که با تجزیه و تحلیل آن صداها، تشخیص می دهد که فرد به کجا نگاه می نماید.

اگرچه ما آگاهانه صداها را نمی شنویم، اما می توان آنها را به وسیله یک میکروفون بسیار حساس که در کانال گوش قرار داده می گردد، دریافت کرد.

پروفسور جنیفر گرو، دانشمند ارشد این مطالعه معتقد است که این حرکات ممکن است زمانی رخ دهند که حرکات چشم، مغز را تحریک می نماید تا عضلات گوش میانی یا سلول های موی گوش را منقبض کند. اولی به کاهش صداهای بلند یاری می نماید، در حالی که دومی صداهای آرام را تقویت می نماید.

  • عایدی ماهانه 500 میلیون تومانی یک زن غیرعادی در اینترنت/ عکس

این تنظیم و ترتیب می تواند به ما یاری کند تا با تنظیم اتوماتیک حساسیت شنوایی خود بر اساس آنچه به آن نگاه می کنیم، محیط اطراف خود را درک کنیم. در آزمایش اخیر، تیم گرو و پروفسور کریستوفر شرا از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی 16 بزرگسال (همگی با قدرت بینایی و شنوایی خوب) را برای انجام یک آزمایش ساده به کار گرفتند.

داوطلبان با ردیابی بصری، حرکات یک نقطه سبز روی صفحه رایانه را بدون حرکت سر خود آغاز کردند. همانطور که آنها این کار را انجام می دادند، یک دوربین ردیابی چشم جهت نگاه آنها را ثبت می کرد، در حالی که میکروفون های موجود در کانال گوش آنها صداهای گوش آنها را ضبط می کرد.

هنگامی که ویدیوهای چشم و صدای ضبط شده گوش متعاقباً پیگیری شدند، تعیین شد که حرکات چشم در جهات خاص انواع خاصی از صداهای گوش را ایجاد می نمایند. بنابراین دانشمندان فقط با شناسایی نوع صدای گوش هر شرکت نماینده توانستند تشخیص دهند که نگاه وی به کجا متمرکز شده است.

بعلاوه می توان معکوسِ این کار را انجام داد. محققان توانستند با ردیابی جهت نگاه داوطلبان تشخیص دهند که گوش های وی چه نوع صداهایی فراوری می نماید.

امید است که یافته های این تیم به درک بهتر ادراک انسان یاری کند و احتمالاً منجر به آزمایش های شنوایی دقیق تر و آموزنده تر گردد.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 4 آذر 1402 بروزرسانی: 4 آذر 1402 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 2173

به "چشم ها هم صدا دارند، این صداها لو می دهند کجا را نگاه می کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چشم ها هم صدا دارند، این صداها لو می دهند کجا را نگاه می کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید